Regulamin ubiegania się Umiejętności Specjalne
Ogólny
Postać ubiegająca się o umiejętność specjalną musi:
1. Być zapoznana z poniższym regulaminem; jego nieznajomość nie zwalnia z przestrzegania przedstawionych w nim zasad;
2. Napisać podanie o przyznanie umiejętności w formie historii, w której zawarte będą informacje wymienione w regulaminach ubiegania się o poszczególne cechy.
3. Informacje dodatkowe:
✓ W Karcie Postaci nie może być wspomniane o umiejętności bez zaakceptowanego podania; jeśli masz plan na postać z umiejętnością najpierw napisz podanie, potem KP;
✓ W podaniu można zawrzeć cytaty z opisu historii postaci;
✓ Aby dana umiejętność została zaakceptowana, zgodzić się na to muszą trzy osoby z Administracji.
Animagia
1. Historia zdobycia i ćwiczenia umiejętności.
2. W podaniu należy uwzględnić:
✓ kiedy postać zainteresowała się animagią;
✓ jak przebiegała nauka;
✓ jaka była reakcja rodziny na wiadomość o zdobyciu/zdobywaniu umiejętności;
✓ czy ktoś pomagał postaci w nauce;
✓ czy umiejętność została w pełni opanowana;
✓ dokładny opis zwierzęcia, w jakie zmienia się postać i dlaczego akurat w to;
✓ czy postać jest animagiem zarejestrowanym - jeśli nie, to dlaczego;
✓ jak postać wykorzystuje swoją umiejętność na co dzień.
Metamorfomagia
1. Historia odkrycia i ćwiczenia umiejętności.
2. W podaniu należy uwzględnić:
✓ po kim postać odziedziczyła umiejętność;
✓ kiedy postać odkryła umiejętność;
✓ jaka była reakcja rodziny na wiadomość o odkryciu umiejętności;
✓ czy ktoś pomagał postaci w opanowaniu umiejętności;
✓ czy umiejętność została w pełni opanowana - jeśli nie, to w jakich wymyka się spod kontroli;
✓ jak postać wykorzystuje swoją umiejętność na co dzień.
Wilkołactwo
1. Historia przemiany w wilkołaka.
2. W podaniu należy uwzględnić:
✓ w jakich okolicznościach doszło do przemiany {lub po kim wilkołactwo jest odziedziczone, bo to również się zdarza, choć rzadko};
✓ jak zareagowała postać i jej najbliższe otoczenie na przemianę;
✓ gdzie postać przebywa w czasie pełni {chodzi o to, czy postać poluje w lesie, czy może przebywa w odosobnieniu};
✓ czy postać pije eliksir tojadowy - jeśli nie, to dlaczego;
✓ jaki wpływ miała przemiana na życie postaci;
✓ jaki jest obecny stosunek postaci do przemian.
Pokrewieństwo z Wilą
1. Historia pochodzenia od wili.
2. W podaniu należy uwzględnić:
✓ jak to się stało, że postać pochodzi od wili {ten fragment, przynajmniej w skrócie, powinien być też zawarty w biografii};
✓ stopień pokrewieństwa z pełną wilą;
✓ jak to, że postać pochodzi od wili, wpływa na jej życie.
3. Opisy wyglądu i charakteru postaci ubiegającej się o przyznanie mu cechy specjalnej, jaką jest pokrewieństwo z wilą, muszą być zgodne z naturą tych stworzeń.
Opanowanie sztuki legilimencji/oklumencji
1. Historia nauki.
2. W podaniu należy uwzględnić:
✓ kiedy postać zainteresowała się nauką legilimencji/oklumencji;
✓ jak przebiegała nauka;
✓ kto pomagał postaci opanować tę umiejętność;
✓ czy postaci udało się opanować umiejętność;
✓ jak postać wykorzystuje umiejętność.
Jasnowidzenie
1. Historia odkrycia umiejętności i kształtowania posługiwania się nią.
2. W podaniu należy uwzględnić:
✓ po kim postać odziedziczyła dar {lub czy w dalszej przeszłości rodziny był ktoś, kto taki dar posiadał};
✓ kiedy dar się ujawnił i jak był kształtowany;
✓ jak zareagowała postać i jej najbliższe otoczenie na objawienie daru;
✓ opis wizji {minimum jednej} w formie wspomnienia oraz jej skutków;
✓ obecne podejście postaci do daru.
Wężoustwo
1. Historia odkrycia i kształcenia umiejętności.
2. W podaniu należy uwzględnić:
✓ po kim postać odziedziczyła umiejętność lub kiedy się nią zainteresowała i zaczęła uczyć;
✓ jak przebiegało kształcenie umiejętności;
✓ jak zareagowała postać i jej najbliższe otoczenie na wieść o zdobyciu/objawieniu tej umiejętności;
✓ jak postać wykorzystuje swoją umiejętność obecnie.
3. Wężoustymi najczęściej zostają Ślizgoni, jednak odpowiednie uzasadnienie sprawi, że nawet Puchon będzie mógł rozmawiać z wężami.