Umiejętności magiczne postaci
Skala poziomów postaci:amator - każdy zaczyna z takim poziomem
początkujący - 500 PF
średniozaawansowany - 1000 PF
mistrz - 2000 PF
Przy starcie postaci otrzymujemy możliwość przyznania poziomów mistrz, średniozaawansowany i początkujący - 3 wybranym przez siebie dziedzinom umiejętności, bez opłaty punktami.
Zaklęcia
amator:- zna zaklęcia swego poziomu,
początkujący:- zna zaklęcia swego poziomu,
- możliwość nauki zaklęć poza zajęciami,
- umiejętność skutecznego pojedynkowania się,
średniozaawansowany:- zna zaklęcia swego poziomu,
- możliwość wymyślania przez postać własnych zaklęć,
mistrz:- zna zaklęcia swego poziomu,
- ma możliwość nauczania zaklęć innych osób,
- ma możliwość zgłębiania tajników różdżek i własnego ich tworzenia,
- opanował zaklęcia bezróżdżkowe,
OPCM
początkujący:- potrafi pozbyć się bogina,
- ma możliwość rozpoczęcia nauki Zaklęcia Patronusa w klasie OPCM (piszemy posta o tym, że postać się uczy i próbuje - nie dotyczy absolwentów),
średniozaawansowany:- potrafi poradzić sobie z inferiusem,
- opanował Zaklęcie Patronusa (jeśli mamy swojego posta w klasie losujemy kształt patronusa za pomocą kości),
- opanował zaklęcia niewerbalne,
mistrz:-ma możliwość nauki oklumencji bez pisania podania,
-ma możliwość nauki legilimencji bez pisania podania,
Transmutacja
początkujący:- umie prawidłowo transmutować przedmioty,
średniozaawansowany:- umie prawidłowo transmutować zwierzęta,
mistrz:- umie prawidłowo transmutować ludzi,
- ma możliwość zostać animagiem bez pisania podania,
ONMS
początkujący:- może odkrywać nowe zwierzęta,
- potrafi klasyfikować zwierzęta zgodnie z wytycznymi Ministerstwa,
średniozaawansowany:-potrafi oswajać, tresować i obcować z magicznymi zwierzętami,
mistrz:- potrafi pozyskiwać składniki eliksirów pochodzenia zwierzęcego,
- może wymyślać nowe wywary (eliksiry) na bazie części zwierząt (+ minimum początkujący w eliksirach),
- ma możliwość nauki języka węży bez pisania podania,
- potrafi pracować ze zwierzętami magicznymi klasyfikowanymi przez Ministerstwo jako najbardziej niebezpieczne,
Zielarstwo
początkujący:- może odkrywać nowe rośliny,
- może mieszać rośliny i tym samym tworzyć ich nowe gatunki,
średniozaawansowany:- potrafi pozyskiwać składniki eliksirów pochodzenia roślinnego,
- na podstawie stanu roślinności, kierunku jej wzrostu jest w stanie rozpoznać swoje położenie, np. w lesie i określić kierunek północny,
- potrafi modyfikować genetycznie rośliny przy pomocy zaklęć,
mistrz:- jest w stanie pokonać diabelskie sidła,
- wie jak zastosować mieszanki ziół i roślin w leczeniu urazów i chorób,
- może wymyślać nowe wywary (eliksiry) na bazie roślin (+ minimum początkujący w eliksirach),
- może posiadać własny przedział w szkolnej szklarni w którym może hodować własne rośliny,
- potrafi pracować ze roślinami magicznymi klasyfikowanymi przez Ministerstwo jako najbardziej niebezpieczne,
Eliksiry
amator:- umie uważyć eliksiry swojego poziomu,
początkujący:- umie uważyć eliksiry swojego poziomu,
- prawidłowo rozpoznaje składniki,
średniozaawansowany:- umie uważyć eliksiry swojego poziomu,
- potrafi uważyć zastosować odpowiednie antidotum na każdą truciznę,
mistrz:- umie uważyć eliksiry swojego poziomu,
- może wymyślać własne eliksiry,
-może sprzedawać własne eliksiry,
Latanie na miotle
początkujący:- omija przeszkody, opanował wznoszenie i obniżanie lotu,
- potrafi sędziować mecze,
średniozaawansowany:- zna bardziej skomplikowane zwody i uniki
- bardziej efektywnie broni pętle,
- celniej rzuca i chwyta kafla
mistrz:- ma możliwość stworzenia własnej drużyny,
- potrafi wykonać Zwód Wrońskiego,
Historia magii, runy i numerologia
początkujący:- zna alfabet runiczny,
- rozpoznaje symbolikę runiczną,
średniozaawansowany:- ma dostęp do działu ksiąg zakazanych w bibliotece szkolnej,
- umie czytać runy,
- umie numerologicznie rachować,
mistrz:- umie składać własne teksty za pomocą run,
- potrafi przepowiadać przyszłość, rozpoznawać cechy osób w oparciu o numerologiczne wyliczenia,
- zna właściwości lecznicze run i potrafi je zastosować,
Astronomia i wróżbiarstwo
początkujący:- prawidłowo rozpoznaje podstawowe ciała niebieskie,
- potrafi tworzyć mapy nieba,
- potrafi wróżyć z ręki,
średniozaawansowany:- postafi wróżyć z kuli, ręki, stawiać tarota i czytać z kryształowej kuli,
- potrafi odczytywać symbole wróżebne, zna znaczenie snów,
- jest w stanie odnaleźć się w terenie przy pomocy nieba,
mistrz:- potrafi postawić horoskop dla wybranej postaci,
- ma możliwość nauczyć się hipnozy,
- ma możliwość nauczyć się iluzji,